Rakip Analizinin Faydaları Nelerdir?

Rakip analizi, rakiplerinizin doğrularını ve yanlışlarını görmeniz ile kendinize imkân yaratmanızı sağlar. Pazardaki boşlukları belirlemenize, pazar trendlerini açığa çıkarmanıza ve etkili pazarlama ile satış yapmanıza yardımcı olur. Markanızın farklılaşabileceğini görebilir ve yeni keşifler gerçekleştirebilirsiniz. Uygulanan yöntemler, markanın sektördeki konumunu belirleyerek gelişmesine ve hedeflerine ulaşmasına destek olur.  

 

Rakip Analizinin Yöntemleri Nelerdir?

Rakip analizi markanın gelişimine katkıda bulunur. Çalışmalarınızı incelemenize yardımcı olur. Analiz yöntemleri;

 
  • SWOT Analizi: Marka sahiplerinin güçlü ve zayıf yönlerini inceleyerek olumlu ve olumsuz durumları görmelerini sağlar. Güçlü yanları sürdürüp zayıf tarafları iyileştirmekte destek olur. 
  • PEST Analizi: Politik, ekonomik, sosyal ve teknolojik kelimelerinin baş haflerinden oluşur. Bu alanlar ile kendi gelişiminizi ölçebilirsiniz. Rakiplerinizin operasyonel yeteneklerini değerlendirmenizi sağlar.
  • Rakip Dizisi: Rakiplerinizi performansını anlamanızı sağlayan bir rakip analizi yöntemidir. Sektörünüzü ve rakiplerinizi tanımlayarak, hedef kitlenizi ve başarı unsurlarınızı belirleyerek ya da rakiplerinize puan vererek gerçekleştirebilirsiniz. 
Rakip Analizi Yaparken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar Nelerdir?
 

Ürün ve hizmetlerin yönetim stratejilerinin incelenip değerlendirilmesi ile gerçekleştirilir. Sonuçta, potansiyel ve mevcut rakiplerin doğru adımları atması sağlanır. İşletmelerin ihtiyaç duyduğu verileri elde etmesine katkıda bulunur. Rakip analizi yaparken dikkat edilmesi gereken kriterler;

  • Var olan durumun değerlendirilmesi,
  • Sektör içerisindeki rekabetin belirlenmesi,
  • Rakiplerin sınıflandırılması,
  • Hedef kitlenin tespit edilmesi,
  • Fiyat stratejilerinin belirlenmesi,
  • Müşteri ilişkileri yönteminin analiz edilmesi.
Rakip Analizi Yapılan Alanlar Nelerdir?

Rakip analizi, işletmelerin faaliyetlerini içerecek şekilde yapılandırılır. İş hayatında sıklıkla kullanılan bu yöntem, kapsamlı ve spesifik veriler elde edilmesini sağlar. Analizlerin yapılabildiği alanlar;

  • Rakiplerin kendi sektörlerinde yer aldığı süre için değerlendirme yapılan tecrübe alanı,
  • Benzer ürün ve hizmet satışı yapan markaların pazar yeri araştırmasını sağlayan konum alanı,
  • Markaların ürün ve hizmet içeriğinin saptanmasını sağlayan ürün ve hizmet alanı,
  • İşletmelerin uyguladığı satış ve pazarlama taktiklerinin belirlenmesi ile ilgili durumlarda uyum sağlaması için tercih edilen satış ve pazarlama stratejisi alanı,
  • Rakiplerin hangi uygulamalar ile var olduğunu ve geri dönüşüm oranlarını araştıran müşteri hizmetleri alanıdır.

Yöntemler, müşterilerin sektörde fark yaratmasını ve başarılı bir grafik oluşturmalarını sağlar. Hizmetlerimiz hakkında bilgi almak için müşteri ilişkileri ekibimizle iletişime geçebilirsiniz.